Monday, October 04, 2010

27 september 2010


barisan guru SKSL

alhamdulillah syukur pada ALLAH.akhirnya saya selamat dipostingkan...setelah dalam lebih kurang 5 bulan menunggu dapat mengajar sekolah sendiri.gembira tak terkata dibuatnya..tapi lebih kepada berdebar-debar..sebab tugas saya akan bermula dan mungkin akan berakhir pada umur saya 55?56?58?60?60++++?hehehe...apa pun,saya harus lebih fokus dengan tugas mendidik...

oh lupa nak bagitau...saya sudah mula bertugas di SK SERI LANANG,BANTING...BANNTIING???
tempat berlakunya kejadian bunuh jutawan tu kan???seram jugak memikirkannya...tapi insyaALLAH Allah ada untuk menjaga saya...kan saya da cakap,saya akan ditempatkan di Banting..hihi...tanda-tanda ada dikeliling saya.saya pandang kiri,saya nampak blok B.pusing kanan,nampak huruf B...dan hati saya sangat kuat mengatakan saya akan mengajar di Banting...apa yang lagi menguatkan teori saya ialah saya baca novel encik Imaen,Seikat Kembang Merah,ada tempat yang bernama Banting dalam tu...hehehe...

nak tau pasal sekolah saya??erm.....murid lebih kurang dalam 300+++ murid..wow!!sikitnya murid...dalam 1 aliran,hanya ada 2 kelas sahaja.kelas pandai dan tak berapa pandai...hihi...dan subjek yang diamanahkan kepada saya ialah english year2,3 dan 5....tak lupa juga,subjek PJ@PENDIDIKAN JASMANI.....waaaaaaaaaaaaaaaa...seram seram.huhuhu....cikgu dalam lebih kurang 35 termasuk saya...semua cikgu2 baik,ramah,dan yang paling saya suka....mereka banyak tunjuk ajar dari segi untuk mengajar...banyak yang saya perlu belajar daripada mereka dari segi menyampaikan content dan memaksimumkan pengajaran...

ha lupa nak cerita pasal rumah sewa...rumah sewa tepi sekolah sahaja..:)..saya duduk dengan tuan rumah@seorang makcik dan seorang computer technician sekolah,raudhah...housemate saya sebaya saya...yeaayyy...ha makcik ni rupanya makcik kepada kawan saya semasa belajar di Maahad Hamidiah dulu,Suzaizul Kamal...selama duduk kat sini,saya banyak susahkan kamal..hehe..ampun ya kamal...kecik betul dunia ni kan....kamal dah jadi jiran saya.jarak rumah dalam 4buah rumah je....nak g sekolah lalu depan rumah dia...waaaa segan-segan..hehe..so far best duduk sini....suasan sunyi je..tak payah pening dengan jam ke ape ke....tapi tiap minggu balik rumah kot.tak tahan la jauh2 dengan mak abah =p...

ok,nak tengok gambar sekolah tak?jap ya...





bilik komputer sekolah..selalu lepak petang2 kat sini dengan Raudhah,housemate tercinta...



perpustakaan yang pernah johan peringkat negeri

4 comments:

syurga tinggi _(o'.'o)_ said...

alhamdulillah jid
dh boleh start mendidik anak bangsa :-)
tahniah2! all the best!
sekali sekala nak g jenguk ko gak la!
insyaAllah

pearl jade said...

jananananaaa...
sgt terharuu ko nk dtg...jomla jomla
huhuhu

Rumaysa said...

salam
wa.. banting? nasib le x jauh sgt!
boleh blk slalu lagi kn?
bwk ktorg yg xde kete ni g jln OU lg.. hahah

MakTEH said...

majid! alhamdulillah. sumenye dh setel ye...
didik anak bangsa dgn penuh semangat tau!
mulia sungguh pekerjaan ko! hehehe!
ade mase gak nk lawat ko gak la! hehehehe

 

Travelblog Elly Jade Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork