Sunday, September 06, 2009

6 september 1986

apa ade pada 6 september 1986?hari makan ais krim sedunia ke?atau mungkin hari coklat sedunia?saya tiada jawapan itu...yang saya tahu,anak sulung bagi pasangan en sarif b mohd jamil dan pn mainah bt ahmad telah dilahirkan dengan selamatnya.alhamdulillah..

sudah 23 tahun saya hidup dimuka bumi Allah ni.ini membuatkan saya berfikir..apa yang telah saya buat selama 23 tahun saya hidup.adakah saya sudah melaksanakan tanggungjawab saya kepada Allah,agama,keluarga,negara dan agama sebaik2nya..

sebenarnya..takde siapa yg tahu..mungkin saya tidak wujud kat dunia..sebab masa mak saya nak lahirkan saya dulu,ada sedikit komplikasi..susah nak lahirkan saya.sehingga semasa proses meneran,emak saya tidak habis meneran dan kepala saya tersangkut dibahagian itu[paham2la ya =) ].dengan tenaga yg hampir habis,emak saya meneruskan perjuangan untuk melahirkan anak pertamanya yg dinanti2 selama 9 bulan...kalau mak saya tidak sanggup berjuang lagi,mungkin saya akan lemas dan innailahiwainnailahirajiun..dan mungkin saya tidak akan bertemu dengan nur zawanah,khairunnisa,kak aina,dan siapa2 yg mengenali saya..alhamdulillah..Allah panjangkan umur saya untuk mengenali anda semua..dan kalaula mak saya putus asa...tidak bertemula kita ya kawan2..rahmat tahun baru islam semasa saya dilahirkan..saya lahir tanggal 2 muharam 1401hijrah..anak tahun baru rupenye saya ni..

siapa nak tahu siapakah siti suhaili sarif ni sebenarnye..segan nak cerita tapi untuk tatapan semua,saye cerita sedikit ya

  • anak sulung dari 6 org adik beradik yg perangai masing2,masyaALLAH,huru hara saye dibuatnye
  • kuat berangan
  • suka baca novel....cinta dan ape2 sahaja bahan bacaan yg best
  • susah nak tido malam tapi bile da start tido,memang susah nak bangun
  • tak suke buat kerja rumah tapi sangat suke basuh pinggan dan baju sebab boleh main air.hehe
  • masa kt skola dulu masa cikgu tanya nak ajdi ape,saya nak jadi cikgu,doktor dan polis.dan alhamdulillah,saye sedang meneruskan pengajian untuk menjadi seorang guru
  • sangat suke tengok tv...suke sangat tengok cerita dan dengar lagu hindustan dan kredit untuk en sarif sebab ayah saya yang ajar saya tengok hindustan..(sekarang pun tengah dengar lagu hindustan.hehe)
  • senang menangis bile tengok drama air mata..saya warisi dari emak saya=p
  • suke baby and budak2 yg comel..geram bile tngok muka dorg yg cute 2
  • sangat suke bile tengok orang berbaju melayu bersama kain pelikat
  • kepoh
  • kuat gelabah..hehe
  • masih single =p
  • tak reti nak tipu orang dan senang ditipu.huhu
  • rasenye tu je kot...

tadi tanya sheikh google..rupenye pada hari saya dilahirkan..ade beberapa peristiwa penting berlaku pada tarikh tersebut.antaranya..


dalam pada keluarga dan kawan2 mengucapkan selamat hari lahir kepada saya,rupenye ade yg berduka pada tarikh ini..astaghfirullah al-azim...saya sepatutnya tidak leka diatas kesedihan orang lain..

oh ya..saya diingatkan oleh seseorang.saya tidak ingt siapa.kata beliau,sepatutnye semasa hari lahir kita,kita patut mengucapkan jutaan terima kasih yg tidak terhingga kepada emak kita kerana sudah melahirakn kita.saya baru je telefon mak saya.sayu sungguh bila dengar suara mak.teringat bagaimana bersusah payah nya mak lahirkn saya..

Mak,elly sayang mak sangat2..

4 comments:

nona said...

entri penuh emosi...
happy birthday jade...=)

pearl jade said...

hehe
thanx na
sori x rep msg smlm
xde kredit
kuikui

niesa said...

aku pon syg ko jid..
nasib ko lahir kn?
he3...

pearl jade said...

alhamdulillah
kenal gak aku ngn ko kn
huhu

 

Travelblog Elly Jade Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork