Thursday, June 24, 2010

untuk awak teja aulia


dalam benakku, lama tertanam
sejuta bayangan dirimu

Selalunya... kalau lelaki dan perempuan mengaku sahabat baik, salah seorang mesti akan ‘tergelincir’ – terlebih suka!

I

“Tak apalah, adik dah ada pilihan sendiri."
“Siapa? Pacai?” balas mak, sarkastik. Pacai tu teman serumah, sahabat dunia akhirat.
“Kalau Pacai tu perempuan, dah lama mak suruh kau orang berdua kahwin.”
Tawa Adil pecah.
“Anak Cik Fizah...” kata mak lagi.
“Makkk...” Adil mula memprotes, “Nanti adik pandai la cari sendiri. Mak jangan nak memandai apa-apa.”
“Iya...
tapi kalau sampai tahun depan tak ada bayang-bayang lagi...?” ugut mak.

Hatinya sudah terlanjur ‘tergelincir’ pada Teja Aulia, biarpun mereka sudah tidak bertegur sapa Frown

II

Dan hati Teja Aulia penuh berbunga daisi apabila Adil melambai tadi. Namun rasa itu ‘dihibakan’ apabila Adil guna kata ganti diri ‘saya’. Jadi pada Adil, dia bukanlah Aulia yang dulu?

Adil hanya akan sebut ‘saya’ pada perempuan yang dia ‘tak berapa kenal’; ‘tak berapa biasa’; ‘tak berapa sayang’. Dan dia sudah termasuk dalam kategori itu!

Nampaknya hubungan dia dengan Adil sudah tidak ada bunga-bunga untuk pulih lagi Frown

* * * *

SYUD menulis ceritanya seperti ‘melukis’. Tulisannya berwarna-warni bak pelangi. Susuri persahabatan bertukar cinta dalam Untuk Awak Teja Aulia. Tentulah karya SYUD ini sebuah ‘lukisan’ yang cantik sekali!

ISBN: 978-967-5118-35-7
Harga: RM20.00 (Sem. M'sia)/RM23.00 (Sabah/Sarawak)
Harga pembelian melalui pos/pesanan online: RM18.00 (mulai 5 Julai 2010)
* Mulai dijual di Pesta Buku Selangor pada 25 Jun ~ 5 Julai 2010.



retrieved from Jemari Seni

4 comments:

nisa fazil said...

best x buku ni?

pearl jade said...

x kuar lg buku ni...
esok 25/6 br kuar kt pesta buku selangor
kt kedai kuar after 5 julai
so advantage sape yg g bookfair
hehehe
ak da bce yg on9 version
tp x hbis lg..smbung kt printed version
ok cte die sbb dlm 2 hero n heroin best fren.pas2 heroin 2 minat laki laen..so kna bce printed version apa jdi ngn dorg
mmg leh agk hero mst ngn heroin tp kalo ko bce on9 version,xkan sgka dorg akn kapel sbb dorg sgt baik....huhu...

nadzirahnadzir said...

eli, ada dapat discount tak kalau beli kat bookfair tu?
oh tidak, syud memang selalu buat hati saya macam nak gugur :P
ayat sangat bersahaja, effortless,tersendiri, tak cliche, cerita manusia biasa dengan hidup yang luar biasa. very the best!
viva la vida!!!

pearl jade said...

nad.....best tau cte ni
beli ya
sori xprasan nad balas
huhu

 

Travelblog Elly Jade Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork