Tuesday, February 08, 2011

bila tidak terpilih

semalam terpikir benda ni lagi....maybe sebab balik kampung semua tanya bila nak kahwin..dah ada calon ke belum?? adeh!! perit nak jawab..haha..makin tua ni, makin cepatla terasa tuanya..hehe..tapi dulu memang pernah cakap dengan mak, tak nak jadi cikgu sebab lama sangat belajar...6tahun belajar dan grad umur 24tahun...mak ai, umur berapa nak kahwin kan? cis, ade ke patut pikir camtu...hehe...

ooo kenapa ya bila tidak terpilih?????? saya la tu yang tidak terpilih oleh si dia...hihi..boleh gelak kan taip benda ni. padahal masa frust hari tu, leleh tahap tak ingat..intan la mangsa mendengar tangisan...banting - UM tidak memisahkan kami.hari2 call.. tapi saya bukan jenis nak tulis2 status dekat FB, nangis2 depan orang cuma bila ada waktu tertentu diri sendiri jadi lemah..lepas solat magrib kompem menangis,pas2 call intan..intan cakap, bahaya nangis magrib2..boleh kerasukan...hehe..kenapa saya rasa tidak terpilih?? dulu maybe malu nak cite tapi entahla sebab ada dewasa kot..ok, kawan baik selama 10 bulan dengan orang tu. dan tiba2 dia cakap you're my best friend..masa tu rasa gembira kemain sebab tak pernah ada dak laki cakap kita best fren dia.rupanya, itulah satu fullstop atau titik atau noktah untuk relationship. we cannot go beyond best fren..nona ada cakap, kalau laki cakap kita best fren dia, maksudnya best fren je la..huhu..dan memang betul rupanya..tiba2 si dia cakap dia dah ada someone yang rasanya baru dikenali 1bulan, rasa macam torpedo hempap kepala je....bila sorang2 terpikir, dorang kawan 1 bulan je tapi dah boleh couple...adakah sebab dia cantik, aku ni tak cantik maka diri ini tidak terpilih???hehe..biarla..yang penting mereka bahagiasss...

kalau orang len frust, ada yang nangis2, tak lalu makan, saya berbeza....saya cuba membina kekuatan diri....ada 2 benda besar yang jadi dalam hidup saya...

1. saya mula aktif berblog...seriously, dah 1 tahun ada blog tapi tak rajin update dan takde nak tambah kenalan...lepas 2,saya nekad!!! saya kena distract perasaan sedih..maka, alhamdulillah, saya end up dengan benda baik...mata saya terbuka luas bila tau blogging ni sangat hebat penangan dia...heheJustify Full

2. saya berubah!! sapa yang kenal saya, mungkin dapat rasakan perubahan saya. dari segi apa?? dari segi penampilan.. orang jawa cakap make over....huhu.saya cuba ubah sket penampilan saya. dah mula amik berat pasal diri sndri...kalau dulu, tak kisah langsung. ada yang perasan, perasan la ya..ala tapi make over kecik2 je..hihi

walau ape pun kita masih ada ALLAH....janganlah sedih bila tidak terpilih oleh si dia...tapi sedihlah bila Allah tidak memilihmu untuk menjadi hamba kesanyanganNYa....insyaALLAH, semoga semua dilindungi naungan ALLAH...jangan abaikan tanggungjawab kita dan leka dengan duniawi...

petang2 ni ada lak mood jiwang2..hehe.sebab malam takde internet so petang pun jadila...kalau taip malam, takut merembes lak air mata ni...kuikui

ni lagu tema masa frust hari tu..hehe


adios!!

4 comments:

FaizFizy Rosle said...

25? muda lagi. haha

Elly Jade said...

mak akk umur 25 dah khwin
hehe...

Peeka Syuhada said...

chill, dear . lagi frust klu break bila da lame couple . ohoho.. =p

Elly Jade said...

ssr~hehe...betul 2
thanx ya

 

Travelblog Elly Jade Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork