Monday, February 21, 2011

Calon pilihan raya kampus UM ditemui selamat

February 21, 2011

KUALA LUMPUR, 21 Feb — Calon pilihan raya kampus Universiti Malaya (UM) Masturah Abu Bakar, yang dilaporkan hilang kira-kira 30 jam sejak petang kelmarin, ditemui selamat tengah malam tadi.

Pelajar itu ditemui rakan-rakannya dalam keadaan menangis di Masjid Terang Jenang, kira-kira 36 kilometer dari lokasi dia dikatakan hilang.

“Masturah kini berada di Sungai Buloh dan selamat bersama keluarganya,” kata pengerusi pro Mahasiswa Mohd Taufiq Abdul dipetik Utusan Malaysia hari ini.

Laporan Bernama malam tadi menyebut, pelajar berkenaan hilang ketika berkempen di blok pangsapuri Pantai Permai, Pantai Dalam di sini, yang menjadi tempat penginapan luar pelajar UM.

Ketua Polis Daerah Brickfields ACP Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid berkata polis menerima laporan mengenai kehilangan penuntut berusia 22 tahun itu, dan telah mengadakan operasi mencari mangsa di sekitar pangsapuri tempat ia berkempen tetapi tidak berjaya menemuinya.

Wan Abdul Bari berkata Masturah dilaporkan hilang kira-kira pukul 5 petang kelmarin semasa dia bersama seorang lagi rakannya berkempen.

Rakan mangsa melaporkan bahawa Masturah pergi membeli tambah nilai kredit telefon dan meminta rakannya itu menunggu di Blok E, pangsapuri itu, dan “setelah lama menunggu, Masturah tidak muncul dan dia cuba menghubungi rakannya itu tetapi gagal,” katanya.

Wan Abdul Bari berkata selepas enam jam mencari bersama penduduk di kawasan berkenaan, rakannya kemudian membuat laporan polis. Masturah, yang merupakan calon pro-Mahasiwa, bertanding kerusi umum pilihan raya kampus itu yang berlangsung hari ini, dilaporkan menerima khidmat pesanan ringkas berbaur ugutan dari orang yang tidak dikenali sebelum ini, katanya.

Seramai 43 kerusi MPP UM dipertandingkan pada sesi 2010/2011 yang merangkumi sembilan kerusi umum, 32 kerusi fakulti dan dua kerusi siswazah.


sumber: themalaysianinsider.com

2 comments:

Dda Ly said...

hehe mcm2 cerita pilihanraya ni ye..:)

jemput ke rumah...
http://laydie-dda.blogspot.com

keep in touch ye..

Elly Jade said...

@Dda Ly

tenkiu...memang..huhu!!
x hbis2 isu PRK.kalah PRK malaysia..hehe

 

Travelblog Elly Jade Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork