Sunday, March 20, 2011

BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU

encik ben,saya nak letak gambar emak saya baru saya letak banner encik ben ya...tenkiu.



1. Ceritakan satu kenangan yang paling anda tidak dapat lupakan ketika bersama ibu anda.
Tak kira manis , sedih , pahit atau apa saja yang ingin anda kongsikan .. Mesti lebih dari
100 patah perkataan ..

emak....tiba2 rasa nak menangis..masa tengah taip entri ni, emak abah balik kampung..tinggal saya dengan adik2. mak benda yang paling elly tak boleh lupa,mak susah payah hantar elly pergi klinik sebab elly terduduk atas gelas air lepas kita buka puasa dulu.mak ingat lagi tak...masa tu elly darjah 3..kita baru lepas bukak puasa.pas2 elly tergelincir terduduk atas gelas atas lantai.peha elly berdarah...mak cepat2 hantar elly pergi klinik...doktor cakap,peha kena jahit sebab daging dah terkeluar.berlubang sket peha elly..elly nangis2 xnak kena jahit...mak pujuk elly.mak cakap,semua akan ok..x sakit pun...macam kena gigit semut je...elly rasa lega sangat2..sebab mak ada masa elly sakit.elly harap elly akan jaga mak elok2 macam mak jaga elly..........ampunkan elly mak kalau elly ada salah silap...

2. Antara ibu dan ayah , siapakah yang anda lebihkan ? hehehe...

dua-dua sayang sayang.dua-dua saya lebihkan..cuma emak dapat terlebih sikit.sebab nabi muhammad pun cakap...hormat emak 3x lebih dari hormat abah...abah,jangan terasa ya.elly tetap lebihkan dan sayangkan abah jugak.terima kasih abah..


3. Apakah anda sanggup tinggalkan ibu atau ayah anda di rumah orang tua ?

nauzubillah min zalik...


4. Pendapat anda mengenai anak anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka ..

kenapa nak berebut harta...kita sendiri boleh carik harta sendiri kan.kan lagi baik kalau kita berebut nak dapatkan kasih sayang emak abah kita...tolong jangan rampas kebahagiaan emak abah kita...harta boleh dicari.kasih sayang mereka tiada ganti...saya doakan,emak abah kita berbangga dapat anak2 yang soleh dan solehah macam anda semua..


saya akhiri entri saya dengan peluklah emak dan abah anda jika anda tidak melakukannya lagi harini...telefonlah mereka jika anda tidak menghubungi mereka lagi hari ini...bjika hari ini anda belum mendoakan emak dan abah anda,erdoalah untuk kesejahteraan mereka dunia dan akhirat...

terimalah!!!!



p/s: mari sayang emak kita...klik sini-------->BEN ASHAARI

22 comments:

Miss Dill said...

kak main! :)

Miss Dill^^

pearl jade said...

hehehe...jom kak join segmen ni =D

amyzzskazz said...

datang singgah.. :)bace entri..

mas saari said...

salam singgah
hargailah ibu anda selagi dia masih ada!

Hazrina Erin said...

ibu adalah yang terbaik!^^

jom singgah (:
http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/03/ben-ashaari-terima-kasih-ibu.html

Lulu Rahman said...

datang baca entry tentang emak :)

Nadhirah-chan said...

bila mak pujuk , semua jadi elok kan ? huhu . ade satu aura dalam diri ibu yang buatkan anak dia sentiasa tenang bila dengan dia .

Azza Firza said...

air mata dah mengalir, sedih sangat, apa apa pun, tahniah sebab berjaya buat air mata nie mengalir . hurmm . visit me too yaa :

kasih ibu membawa ke syurga =)

Rozuan Ismail said...

jagalah ibu anda selagi mereka masih ada

solo molo said...

bersama-sama berusaha menjadi anak yg s0leh dan s0lehah...serta menggembirakan mereka semasa hayat mereka...

nadiemsharmz said...

salam..jengok2 dan baca entri segmen incik ben..=)

pRiNCe said...

sob3...knangn adalah bnda yg susah nak dilupakan sama ada pahit atau buruk..

prince doakan kite same2 menjadi anak yang soleh n solehah...:)

pearl jade said...

@amyzzskazz

thanx awak :)

pearl jade said...

@mas saari

wassalam..tenkiu mas :)

pearl jade said...

@Hazrina Erin

thanx akk.ok sye sggah :)

pearl jade said...

@Lulu Rahman

tenkiu awak :)

pearl jade said...

@Nadhirah-chan

btul 2 awk..aura mak sgt kuat

pearl jade said...

@Azza Firza

puas kesat air mata dgn hingus smlm...maaakkk!!

pearl jade said...

@Rozuan Ismail

baik :)

pearl jade said...

@pRiNCe

tenkiu prince :)

pearl jade said...

@solo molo

aminnn :)

pearl jade said...

@nadiemsharmz

wassalam :)

 

Travelblog Elly Jade Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork