Sunday, May 22, 2011

Kebahagiaan Semua

ada orang mendapat kebahagiaan dengan menjadi no1.
ada juga yg menjadi no2,3 dan
4...
ada juga yang bertemu bahagia dengan menjadi "kekasih gelap"..
namun,ada

juga yang bertemu kebahagiaan dengan tidak mendapat mana2 nombor @ bertepuk sebelah tangan...
dan juga ada yg bertemu "Kebahagiaan dalam
perpisahan"..

walau dimana pun kebahagiaan itu,mencari bahagia yg hakiki degan mencintai yang

Maha Esa adalah lebih membahagiakan

dan tidak kira lah anda berada di dalam kelompok yang mana,
pasti ramai yang menagihkan...
biarlah mereka menjadi yang terakhir...

*edited version:

jujur saya akui, dulu saya tidak paham mengapa ada yang sanggup menumpang kasih orang..
mungkin ada yang benci,dan ingin memaki hamun orang yang merampas kebahagiaan orang lain...
tapi bukan itu yang ingin saya sampaikan di sini...
saya baru sedar mengapa mereka sanggup menjadi no 2,no 3,no 4, no 100
dan sanggup menjadi kekasih gelap...
mungkin,kebahagiaan yang dicari oleh mereka ada pada orang yang memiliki ramai gegirl...
mesti ada yang pikir...da takde bujang or anak dara lagi ke
sampai sanggup berkongsi kasih dengan orang lain
bagi saya...mungkin orang bujang yang lain tak dapat nak beri kebahagiaan kepada mereka
sepertimana non bujang @ single person boleh berikan..

erm,entahlah..ini pendapat saya...
sebab terpikir tiba2, mengapa jadi benda2 macam ni...

p/s: copy paste dari facebook sendiri...hehe

*edited version

hmmm...eh saya tak galakkan kamu jadi no 2,3 dan 4 ya...
ini sekadar pandangan saya,
saya baru terpikir kenapa ada yang sanggup jadi no 2,3,4,5..tu je..hehe...
ingat!!kita ada maruah sendiri..
nak buat apa-apa ingat mak ayah,agama,masyarakat...
wallahualam



12 comments:

nona said...

xde button like ke jade?

pearl jade said...

jom kita suggest kt blogger
hehe
thanx 4 like

yatie Awang said...

benda2 macam ni kalau tak dialami sendiri, memang susah ditafsir, kita yg melihat selalu mentafsir yg negetif, ada betul apa yg jade cakap,..tp kadang2 kita kena fikir juga tentang masyarakat sekeliling...entahlah

pearl jade said...

kak yatie awang...
haah betul 2 kak..
ape pun kena pndg semua perspektif..
kena ingt family,masyarakat n agama..sensitip gak kn bnda ni.huhu

Mohd Yusuf said...

tak tahu nk kata apa...hehehee
setiap org ada pandangan masing2...

pearl jade said...

yusof..hehe
ni from my observation =p

dill said...

setuju ngan Elly. jodoh pertemuan ketentuan Allah.

pearl jade said...

kak dilla..
insyaALLAH kak :)
kita doa yg baik2 ya

YanaMIB said...

satu lg kena fikir, klu skrg kita ganggu kebahagiaan org len, x mustahil akn dtg mende yg sama akn jd kt kita..klu bkn kena kt diri kita, fikirlah keluarga kita, mak, kakak, adek, anak² ke..hah! =)

pearl jade said...

yana..
yup betul tue..
jgn kacau kebahagiaan org..hehe

*Miss Syahnia* said...

terus mncari cinta dan kasih
dr Nya, insyallah kekal abadi ;)

pearl jade said...

terima kasih miss syahnia
insyaALLAH,sama2 kita cari ya :)

 

Travelblog Elly Jade Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork