Saturday, January 15, 2011

BEN ASHAARI ! MASIHKAH KAU INGAT

wuuuuuuuuuu..baru ade kesempatan join segmen baru encik ben...ape yang kena ada dalam entri ni??? encik ben cakap macam ni...

Apa yang perlu korang buat ialah menceritakan dengan mengimbas kembali saat saat kali pertama korang berblog .. Pahit getir korang buat blog .. Susah senang ... Suka duka ... Mereka yang datang dan pergi ... Blogger pertama yang meninggalkan komen .. Kutukan serta kejian .. Bagaimana korang mendapat inspirasi serta semangat untuk bangkit kembali .. Mereka yang sering memotivasikan korang .. Dan macam macam lagi ..

first time blogging sebab assignment..thanx banyak2 dekat my lecturer pn fauziah.sebab kitorang kena buat blog ni dan ada 10% kot untuk markah...sangat excited mula2 sebab dulu batak gila baca blog orang..especially novelis....suka sangat baca blog2 novelis sebab dorang sangat cool, dan sebab kan saya ni hantu novel, 2 yg rasa cam dekat dihati je kalau dapat baca blog dorang..ala feeling dia sama kot macam kalau dapat add or like lisa surihani, shaheizy sam, KRU, heliza dan ben ashaari dan bla bla bla...sekarang ni lak batak sket kalau add fb blogger best..haha!!

apa yang pahitnya jadi blogger???
erm...maybe lebih kepada kena berhati2 in choosing ur words, tots, quote itu ini and remember!!!be careful on what u say.. if u think blog is private and nobody wont read ur blog, u r wrong..jangan pikir by blogging, u can say what u wanna say, suka atila aku nak cakap apa, freedom of speech la, eh ini blog aku suka ati aku la...

NO!!

U cannot think and say like that... kalau kau rasa ko nak lempiaskan apa yang ko tak puas hati and kutuk2 sapa2 yang ko x suka, baik jangan buat blog...tak pasal2 dapat dosa kering je bloggers2 laen baca blog ko tue..wah!!tiba2 terkesat bahasa..ampun!!saya dah kesat tangan pakai tuala good morning!!tibe!!!

apa yang bestnya????

ohhhh banyak sangat!! kita suka sangat buat blog........sebab kita suka kalau apa yg kita rasa best, kita leh share dengan orang. feeling2 macam ada diary giteewww!!! dulu masa kecik2 gedik je tulis2 diary, tulis merajuk dengan mak... tak puas ati kalau kena buat kerja rumah..pas2 koyak kan diary 2 masuk tong sampah.mak baca hokekkkeyyy!!! kantoi weh kantoi!!!!!malu gilewww...waaaaaa...pas2 bila buat blog, mak tak reti nak internet2 ni..2 yang suka sangat tu..haha...haaaa...ni kalo sedara2 aku yg kepochi macam aiman, jahar baca ni habisla aku...mesti dorang ngadu kat mak aku...haha!!!
yang paling best adalah ini ya kawan2.....dapat be 3 dalam masa 1 minggu!!! akak dapat duit nak!!!!haha...alhamdulillah, x banyak mana tapi orang cakap sikit2 lama jadi bukit kan...haaaa xpe ..slow2!!! kang kalo banyak gila duit aku dapat, mau kena spot check dengan SPRM..ampun!!!!

blogger pertama tinggal komen???

rasanya nisa dengan nona...sebab dorang ni la hasut aku buat blog..ahahaha...ooops lupa...ni blog ke 3...so kira dorang la org 1st yg komen..hehe

kutuk kejian??

takde rasanya..sebab iols ni xde la beramah2 sangat..so xde sapa nak kutuk2 kot...unless iols buat entri kutuk2 uols baru iols kena kutuk kot..hehe

motivasi????


jawapannnyaaaaaa.......encik nuffnang la...ahaha...ok tipu sikit..hehe. readers saya yang buat saya motivasi nak tulis entri.dan kalau ada yg tinggal komen, lagi semangat rasanya..hehe...tapi org x baca pun xpe sebab saya bebas nak menulis..hehe


ok encik ben, lebih 100 kot...harap x kena tolak markah ya...hehe...suka nya dapat menulis balik..kat kelanang, banting takde line 3g..sob sob sob!!!!!!kalo x,hari2 update
bye uols...iols nak makan ais krim guring dgn char kuey teow!!!



No comments:

 

Travelblog Elly Jade Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork