Friday, December 10, 2010

new hobby: blogwalking

INI SANGAT SERIUS!!!!!sangat terkejut!!!tak sangka, macam ni punya aktif blogger2 kat malaysia ni...siap ada contest blog siapa paling best, paling diminati. dan siap ada macam2 kategori..
Blog Personal Lelaki Pilihan
Blog Personal Suami Pilihan
Blog Personal Wanita Pilihan
Blog personal Isteri Pilihan
Blog Tutorial Pilihan
Blog Lawak Pilihan

jujurnya,saya rasa kak eynda yang paling dasyat followers dia.rupanya ada ramai lagi bloggers2 kat luar sana.terkejut betul tengok blogger2 yang ada sampai beribu2 followers.sedangkan saya 20 pun tak sampai.hahahahaha!!!

apa yang mereka buat sampai ramai betul yang follow mereka.kalau tengok komen untuk 1 entri,tak main la komen 50 komen.semua main ratus2..mak ai!!erm,mungkin dorang ada buat giveaway,jual barang dan orang tu memang pandai menulis dan entri2 yang dorang buat menarik.rambang mata nak baca mana satu...sebab mereka menulis sesuatu yang berguna.baik daripada tips kehidupan, tazkirah, jual barang dan bla bla bla...

rupanya,top2 bloggers ni bukanla artis ke orang terkenal ke..hanya rakyat Malaysia yang mencurahkan cerita dekat virtual world..huhu

ha, ni antara blogger2 yang meletz habis okey...rasa turun ke bumi je tengok viewers dorang per week.contoh bro ben ashaari, hanis zalikha, bla bla bla. dalam puluhan ribu hokey viewers dia.adoi!!!gugur rahang...patutla mula2 dulu, kalo blogwalking blog orang lain mesti dorang ada link ben ashaari. lagi satu yang buat saya rasa antara penyumbang ramai followers, beauty kot..hmm..mungkin saya bias sket tapi ni pandangan saya je..hehe!!no offense ok..kalau tengok, semua cantik2,gorjuss2, ensem...waaaaaaaa....sampai nak baca blog pun tengok rupa paras.hehe..sekali lagi saya cakap, ni pandangan dan observation saya ok...saya tau, mereka memang hebat. tak payah cantik pun tak apa..hehe

mula-mula, blog kak eynda yang saya suka baca.sebab tips, life dia, dan apa2 sahaja yang dia tulis, sangat humble...1 yang paling saya suka, gambar2 yang dia letak sangat cantik dari segi shot dan sesuai dengan mood cerita. tapi hari tu tak tau ada contest blog pilihan.kalau tahu ada,da lama cadangkan kak eynda..hehe


ni blog kak eynda
http://meandmylife1376.blogspot.com/

ehem ehem..inila encik ben ashaari tu...waaa, patutla ramai baca.rupa paras sangatla jatuh rahang kalau tengok. tapi yang paling best, dia sangat sempoi dan rajin update. dia manusia biasa yang kerja tapi still kalau ada masa terluang,dia akan update...bro BA rajin gak wat contest.simple2 je macam teka air apa yang dia minum berdasarkan gambar yang dia letak. hadiah dia simple je..dia akan wat entri khas untuk pemenang tu. dan of kosla itu 1 penghargaan sebab bayangkan kalau semua FAN bro BA view orang yang bertuah tu, tak ke semua berebut2 nak jawab. kira promosi untuk blog masing2..hehe

look at the bright side. ramai orang buat duit thru blogging. from promotion barang, kan da jimat dari segi advertising. tak payah siarkan dekat tv..dekat blog pun da boleh buat duit..untuk saya, saya sedang pikir macam mana saya nak pastikan blogging ni tak sia2..in the meantime, saya belajar dari bloggers ni about anything...expand sikit socialization..mana la tau,kot2 1 day saya jadi penulis ke(ni cita2 baru).hehe..da boleh promosi buku.weeeekkkkk!!!mungkin susah nak direalisasikan..hihi

akhir kata, siapa2 yang nak stat blogging, go ahead....selamat berblogwalking cause banyak benda boleh kita belajar




5 comments:

tomei said...

salam..hai kiter kawan serumah dalam blogwalking..salam kawan kekenal ye..saya follow... may we bcome a virtual fwens...tally hoo!! wink..wink..

*saya pun tak ramai follower... uhuhuh

aisya said...

saye pun baru je start nak blogwalking even dah 2tahun ade blog.. nanti2 jadi ramai la tu..

=)

Elly Jade said...

@tomei

kak tomei..
wassalam...jom kite berkwan same2
hehe...carik kwn ramai2 jom=)

Elly Jade said...

@aisya

aisya...kite kena gempur nampaknya..
hiihi...salam kenal

juanita said...

Sama la kie.
New hobby.
BW

 

Travelblog Elly Jade Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork